Як стало відомо з ВАР луцькі нотаріуси висловлюють невдоволення словами начальника відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно у міській раді Юлії Соломко.
Як зауважила вона 27 вересня ціна послуги, яка надається у реєстраторів міськради та в приватних нотаріусів різниться в рази.
Так, за послугу відділу міськради доведеться сплатити лише адмімінстративний збір – 140 гривень, який надходить до бюджету міста у повному обсязі. Натомість в приватних нотаріусів вона коштує від 500 гривень і вище, з них – 140 гривень адмінзбору. І лише частина адміністративного збору піде в держбюджет, а решта – в кишеню нотаріуса, – вважає Юлія Соломко.
Нотаріус Надія Кузьмич жорстко відреагувала на слова чиновниці у своєму дописі у Facebook.
Публікуємо допис Надії Кузьмич без змін і правок:
Як у кожної людини, у мене є мрії. Одна з них: жити в державі, де шанують самозайнятих осіб, підприємців, які забезпечують роботою себе, створюють робочі місця для інших, сплачують податки. До чого це я?
До того, що прикро читати, коли чиновники говорять про конкуренцію із самозайнятими особами. Яка конкуренція? Пані Юліє Соломко, нагадую Вам, юристу, визначення конкуренції в економіці: “Конкуренція – економічний процес взаємодії і боротьби товаровиробників за найвигідніші умови виробництва і збуту товарів, за отримання найбільших прибутків”. Джерело: Wikipedia. Нотаріуси заважають Вам отримувати прибутки?
І про “кишеню нотаріуса”. Очевидно, Ви розумієте, що є істотна відмінність в організації роботи чиновника та самозайнятої особи. Зокрема, нагадую, що Вам не довелося витрачати з своєї кишені кошти на облаштування робочого місця. Про Вас подбала держава ( опосередковано в особі органу місцевого самоврядування) .
Крім того, Вам платять зарплату, забезпечують всім необхідним для роботи, оплачують відпустку, лікарняні. Навпаки, приватний нотаріус зобов’язаний сам, з своєї кишені, забезпечити: придбання ( оренду) приміщення, обладнати його засобами охорони, оргтехнікою, канцелярським приладдям, оплатити комунальні послуги, підвищення кваліфікації, винайняти працівників та оплатити їх працю, сплатити платежі до бюджету ( єдиний соціальний внесок, податок на доходи фізичних осіб, військовий збір), які теж ідуть на “потреби громади” і багато інших витрат, пов’язаних з організацією нотаріальної діяльності.
Може б Ви, шановна, ще потрудилися б порахувати , що залишається в тій кишені? А може не будемо рахувати чужі гроші. Невдячна то справа…
Особливо прикро це чути від чиновниці Луцької міської ради. Адже приватні нотаріуси вже десятки років є партнерами міськради у багатьох соціальних проектах ( допомога дітям – сиротам, заходи до Дня Святого Миколая, підтримка щорічного фестивалю “Острів дитинства”, шефство над Луцьким будинком дитини, волонтерство і багато інших добрих справ).
Вибачте за емоції. Мені болить, коли паплюжать мене та моїх колег. Я не була присутня на нараді. Не чула інформації з перших уст. Можливо, це подача матеріалу журналістом? Не думаю.
І останнє чисто риторичне питання: чому громадяни платять нотаріусу 500 грн., якщо можна таку ж послугу вчасно та якісно отримати в держреєстратора за 140 грн.? А, може, все таки не за 140?