Три мільйони на волинських чиновників

Україна переживає серйозну економічну кризу. На сході триває АТО, а держава балансує на грані, живучи від кредиту до кредиту. Натомість, на транспортне обслуговування високих чинів із бюджету виділяються чималі гроші. Тільки на Волині ця цифра у 2015 році становила понад 3 млн грн, - розповідається в матеріалі Zik.

Щоб  з’ясувати, скільки бюджетних коштів вилетіло у трубу начальницьких авто, до різних владних структур на Волині було скеровано 52 запити. Прохання надати відповідь, скільки грошей із бюджету використано протягом 2015 року на транспортне обслуговування керівника владного органу та його заступників, було адресовано до райрад, РДА, мерій міст обласного значення та регіональних підрозділів центральних органів влади.

На жаль, від семи відомств відповіді так і не надійшли.

Найбільші витрати у правоохоронців

Традиційно протягом кількох років найдорожче платникам податків обходилося транспортне обслуговування волинського губернатора та його заступників. Однак, у 2015 році пальму першості впевнено захопили правоохоронці – прокуратура та СБУ.

Зокрема, видатки на проїзд у службових цілях прокурора Волині та його заступників становили понад 345 тисяч гривень. Щоправда, у прокуратурі стверджують, що службовим транспортом начальства постійно користуються і пересічні прокурори.

Натомість, в УСБУ у Волинській області на транспортне обслуговування витратили майже вчетверо більше, ніж у попередньому році. Ця цифра становила 352,8 тисячі гривень. При цьому у відомстві переконують, що начальство користується службовими автівками за принципом «як удасться».

«Закріплення автомобілів для відокремленого транспортного забезпечення начальника управління, його заступників та окремий облік витрат коштів на такі цілі в управлінні не здійснюється», – зазначає начальник УСБУ Волині Юрій Фелонюк.

Доволі скромно при цьому  виглядає волинська поліція. Транспортне обслуговування керівництва ГУНП в області коштувало бюджету близько 92,6 тисячі гривень.

Активніше стали витрачати гроші на проїзд глави Волинської ОДА та його заступників. Якщо у 2014 році  для цього скерували 95,9 тис. грн, то у 2015 році – удвічі більше (224,6 тис. грн).

Керівництво облради проїздило майже 200 тисяч гривень, а місцевого управління Держгеокадастру – 150 тисяч.

Є відомства, які не витратили ані копійки на транспортне обслуговування начальства. Серед них – Волинське облуправління лісового та мисливського господарства та місцевий підрозділ Держміграційної служби.

Загалом проїзд керівництва місцевих підрозділів центральних органів влади на Волині коштував платникам податків понад півтора мільйона гривень.

Райради та райдержадміністрації

У райдержадміністраціях, схоже, за декілька років вже звикли до таких запитань. Натомість, у районних радах, які потрапили до дослідження вперше, запити викликали деяке занепокоєння. Ймовірно, не звикло районне керівництво до звітування.

Наприклад, через декілька годин після надіслання запиту зателефонував голова однієї із райрад. Чиновник цікавився: чи то всіх під один гребінець, чи то він якийсь особливий. Після цього подібні дзвінки надходили з іще низки районних рад.

Це занепокоєння виявилося не безпідставним. Як з’ясувалося, на транспортне обслуговування керівництва райрад із бюджету витратили майже у 4,5 раза більше, ніж на проїзд очільників РДА. Відповідно: понад 735 тис грн і 163,6 тис грн.

Найдорожчим виявився проїзд голови та заступників Луцької (понад 118,2 тис. грн), Ратнівської (майже 101,6 тис. грн) та Шацької (понад 96,5 тис. грн). Для прикладу, у Шацькій РДА аналогічні видатки становили понад 17 тисяч гривень.

А чиновники з адміністрації відразу знайшли виправдання. «Додатково зазначаємо, що Шацький район найвіддаленіший від обласного центру м. Луцька», – йдеться у відповіді за підписом керівника апарату РДА Л. Демакової.

Водночас, у трьох адміністраціях на проїзд керівництва із бюджету не витратили жодної гривні. Мова йде про Камінь-Каширську, Любомльську і Турійську РДА. Щоправда, у Любомльській райдержадміністрації пояснили: просто не було на кого витрачати.

«Упродовж 2015 року на транспортне обслуговування голови РДА та його заступників кошти не витрачались, оскільки посади голови райдержадміністрації та його заступників були вакантними», – зазначив у відповіді голова Любомльської РДА Микола Пархомук.

Громадський транспорт не в пошані

Хоча у всіх містах обласного значення на Волині працює громадський транспорт, видатки на проїзд міського начальства – традиційно високі. Подекуди – на рівні обласного.

Зокрема, у Луцьку на транспортне обслуговування мера, його заступників та секретаря міськради у 2015 році із бюджету витратили 196,8 тисячі гривень. У Володимирі-Волинському – майже 183,4 тис. грн, Нововолинську – понад 137,4 тис. грн, Ковелі – 124 тис. грн. Загалом це становить не мало і не багато – понад 640 тисяч гривень.

Якщо у 2015 році налічувалося 250 робочих днів, то щодоби транспортне обслуговування міського керівництва Волині коштувало бюджету 2566 гривень. Тобто – майже дві місячні мінімальні зарплатні українця (1378 грн).

Summa summarum

Загалом транспортне обслуговування керівництва органів державної влади та місцевого самоврядування на Волині торік коштувало платникам податків понад три мільйони гривень.

Для порівняння, на допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами у луцькому бюджеті на цей рік передбачили таку ж суму.