Найближчим часом уряд має намір заборонити міжміські маршрутки, які здійснюють перевезення на відстані, довші за 150 км, та замінити їх на комфортабельні рейсові автобуси. Основний мотив такого рішення – висока смертність пасажирів внаслідок ДТП за участю маршруток, йдеться у сюжеті ТСН.
Адже за останні 4 місяці в Україні сталось майже 400 аварій за участю маршруток, і майже в третині випадків були людські жертви. Типова трагедія на дорозі: маршрутка, переобладнана або ж навіть заводська українська, на великій швидкості врізається у інше авто. Пасажири помирають навіть не від самого удару, а від того, що зриваються крісла , які чавлять усіх на своєму шляху, або через відсутні паски безпеки люди просто вилітають із маршруток. Для порівняння – у великих автобусах така причина смерті майже виключена.
Лише одного цього факту, кажуть в Головній держінспекції на автомобільному транспорті, було достатньо, аби маршрутки вирішили прибрати. Документ, яким маршруткам забороняється перевозити пасажирів на далекі відстані, запропонувало Мінінфраструктури. У понеділок його опублікують на сайті Держпідприємництва. Автоперевізникам дадуть 30 днів на вивчення, обговорення документу та пропозиції.
Але причина такої пропозиції - не лише в аварійності, кажуть в міністерстві та міліції. По-перше, на більшості міжміських маршрутів працюють неконтрольовані "нелегали".
"Звичайний автобус має певний розклад руху, скільки має їхати, з якою швидкістю. А маршрутки часто перевищують швидкість. Не контролюється, скільки водій провів за кермом", - каже Василь Рублюк, керівник відділу авто технічної інспекції ДАІ МВС.
Тому в міністерському документі з'являться наступні вимоги: два водія та обслуговуючий персонал, чіткий час маршруту та обмеження максимальної швидкості. У 2009 році уряд вже хотів заборонити переобладнанні маршрутки. Тоді все закінчилось масштабним страйком під стінами Кабміну і норму просто скасували. Не виключено, що й цього разу грандіозна реформація завершиться лише обов'язковим введенням у 2013 році пасків безпеки та тахометрів, про які говорили ще минулого року. Але головне, аби норму виконували. Інакше трагічна статистика аварій, як і в попередні роки, залишиться незмінною.