Молодим батькам зазвичай в останню чергу хочеться думати про формальності. Однак доводиться. Дитина народилася і тепер маляті необхідні не лише батьківська турбота, радість та розчулення оточуючих, йому необхідно стати законним представником своєї країни.
Першим етапом на цьому шляху є реєстрація в органах РАЦС. Протягом одного місяця після появи на світ дитини необхідно зареєструвати факт її народження в органах реєстрації актів цивільного стану. Результатом реєстрації дитини є отримання нею свого першого документу — свідоцтва про народження. Саме цей документ буде засвідчувати особистість малюка до тих пір, поки він не отримає свій перший “дорослий” паспорт (з 14-го річного віку), - повідомляє департамент “Центр надання адміністративних послуг у місті Луцьку”.
Наступним кроком батьків повинна бути реєстрація місця проживання дитини. Батьки або інші законні представники дитини зобов’язані зареєструвати місце проживання новонародженої дитини протягом трьох місяців з дня державної реєстрації її народження. Чинне законодавство дозволяє зареєструвати дитину за адресою реєстрації її батьків. У разі реєстрації батьків за різними адресами, місце проживання дитини реєструється разом з одним з батьків за письмовою згодою другого з батьків в присутності особи, яка приймає заяву. Отже, для реєстрації дитини молодим батькам необхідно звернутись у ЦНАП з заявою, наявністю паспортів обох батьків, свідоцтвом про народження дитини, будинковою книгою на адресу, куди реєструється дитина.
Після того, як батьки зареєстрували місце проживання дитини, прийшла черга для оформлення допомоги при народженні дитини. Допомога надається одному з батьків дитини. Для її отримання необхідно звернутись до відділу соціального захисту населення або департаменту ЦНАП за місцем проживання одного з батьків або за місцем народження дитини. Звернутись необхідно не пізніше 12-ти місяців після народження дитини, інакше допомога втрачається. Допомога призначається на підставі пред’явлення паспорта та індитифікаційного коду заявника, свідоцтва про народження дитини, копії цих документів, банківських реквізитів, на які будуть перераховуватись дитячі гроші та письмової заяви заявника. Якщо заявник зареєстрований в іншому населеному пункті, потрібно буде надати довідку про неотримання цієї допомоги за місцем реєстрації.
Щодо майбутньої дошкільної освіти: перш за все батьки повинні визначитись з дитячим садком, до якого вони б хотіли записати дитину. Для цього потрібно в інтернеті зайти на офіційний сайт Луцької міської ради та ознайомитись з дошкільними закладами міста, переглянути детальну інформацію про них, підібрати найзручніше розташування та здійснити онлайн реєстрацію дитини до ДНЗ. Ті батьки, які не мають можливості самостійно зареєструватись, можуть звернутись до департаменту ЦНАП, де адміністратор на підставі свідоцтва про народження дитини внесе відомості до загальноміського реєстру. Наявність у реєстрі інформації про дитину є обов’язковою умовою для зарахування дитини до дошкільного навчального закладу.
Офіційним документом дитини для виїзду за кордон є дитячий закордонний паспорт. Про його виготовлення батьки можуть потурбуватися заздалегідь, звернувшись в департамент ЦНАП.
Для цього необхідно зібрати такі документи: довідку про підтвердження місця реєстрації дитини, свідоцтво про народження дитини і паспорт одного з батьків. Присутність дитини обов’язкова.