Вивчення аудиторії – невід’ємна складова розвитку будь-якого бізнесу, особливо якщо він виходить на закордонний ринок. Такі знання дозволять зрозуміти на що потрібно спрямувати бюджет компанії, а що взагалі не варте уваги, - пише Agravery.
Згідно даних статистики, лише 15% українських компаній детально вивчають свою аудиторію, натомість у США – більше 92%.
Саме тому бізнесмени процвітаючих компаній перед зустріччю із потенційними іноземними партнерами уже знають абсолютно все про цю національність, чим вони живуть, про що думають, як відпочивають. Саме це може у кінцевому підсумку стати їх сильним козирем серед конкурентів. Якщо це стосується азійських чи східних країн, нерозуміння цих ментальних особливостей можна взагалі нашкодити бізнесу, як такому.
Можна виділити основні підходи дослідження аудиторії споживачів, які допомагають зберігати кошти компанії та правильно їх вкладати.
ТОП-5 підходів у дослідженні споживачів:
1. Визначення сегментів аудиторії з використанням психографічних даних.
Не потрібно брати усю аудиторію, потрібно вибрати для себе 2-3 сегменти споживчої аудиторії і декілька критеріїв, і активно працювати із ними. Приміром у Японії цифра 4 має негативне значення і тому вона не використовується і будь-які партії товарів і рекламні компанії мають утримуватись від використання цієї цифри.
2. Визначити лояльних та нелояльних клієнтів Вашої продукції.
Те, що всі клієнти будуть до вас завжди ставитись позитивно за замовчуванням - це міф, тому працювати із аудиторією і її можливими проблемами - це сьогоднішній must have.
3. Включити емоційну частину, вивчити, як і хто реагує на ваш продукт.
Приміром, кольори, які можуть мати абсолютно різне значення для кожної з країн і по-різному читатись. Так, у США жовтий – колір багатства, а у Китаї – траур, і таких прикладів безліч. Тому потрібно консультуватись і вивчати аудиторії не лише на рівні країни, а й навіть конкретного регіону країни, і навіть міста, куди ви будете робити поставку.
4. Аналіз зображень, лого для найбільш повного аналізу споживчої поведінки.
Також дуже акуратно слід поводитись із політичними, релігійними, історичними символами, те що сприймають в одному регіоні, може бути образливим у іншому.
Цікавий факт – способи подачі інформації у рекламі у різних країнах абсолютно різні. Приміром, в Ірані у рекламних роликах чоловіки співають, а не розповідають про переваги товару, у Японії домінує образно-символічний спосіб подачі товару, а у США та Європі у рекламних роликах переважає реалізм, який спирається на чіткі аргументи.
5. Аналізувати свою аудиторію у режимі реального часу, а також через певний час.
Існує багато критеріїв сегментації аудиторії за статтю, віком, статусом, професією, освітою, рівнем доходів, тощо. Як вже було сказано вище, навіть при роботі через посередників чи іноземних інвесторів потрібно враховувати крос-культурні особливості країни – релігію, національну символіку, культурні цінності, законодавство та особливості ЗМІ тощо.
Якщо детально прорахувати кожен із наведених вище факторів, у підсумку, отримаємо реальну картину того, над чим потрібно працювати і на що звертати увагу, на які аспекти варто спрямовувати бюджет компанії, а на що – взагалі не зважати.