Як не загнобити колег через дратівливість

Часом дуже дивує, як такі раціональні, врівноважені та розумні люди, як от ми з вами, можуть так легко рознервуватися через якісь незрозумілі дії наших колег. І єдине бажання, яке виникає у цей момент – позбутися цих людей у будь-який можливий спосіб, пише Harward Business Review.

Перекладання відповідальності не дає полегшення, а навпаки збільшує розчарування. Для того щоб розрядити ситуацію та повернутися до спокійного безконфліктного існування, варто перш за все оцінити свій внесок у конфлікт, незалежно від того, наскільки незначним він вам здається. Ось кілька порад, які можуть допомогти у вирішенні конфліктів та уникненні стресів.

З'ясуйте, що саме сталося

У тих випадках, коли ви починаєте перейматися, хто що зробив або не зробив, ви відчуваєте фізичне навантаження або ваші думки розбігаються – найчастіше причина усіх цих дій знаходиться на поверхні. Погляньте на конфліктну ситуацію у ширшому контексті.

Запитайте себе: чи вплинули події в особистому житті на сприйняття вами цього конфлікту? Чи вплинула попередня співпраця з цією людиною на ставлення до неї? Чи перебуваєте ви у своєму не найкращому фізичному, психічному, духовному стані або ж ви зголодніли, втомилися чи перенервували? Визначте ті зовнішні фактори, які не мають нічого спільного ні з вашим партнером, ні з конфліктом.

Зрозумійте, чому це вас роздратувало

Ваші емоційні реакції на ситуацію відображають виключновашвнутрішній світ, а не опонента. Коли людина реагує у негативному ключі на щось, це говорить про її власний біль, страх або незахищеність.

Наприклад, коли ви впевнені у своїй команді, відчуваєте впевненість в успіху проектів, над якими працюєте, то у випадку, якщо хтось буде відволікатися або намагатися робити декілька справ паралельно, вас це може непокоїти, але аж ніяк не вивести з себе. У таких ситуаціях ви просто поспілкуєтеся з людиною, обговорите ті моменти, які не влаштовують вас обох, та запропонуєте шляхи вирішення проблеми, яка склалась.

Але у випадку, якщо ви не впевнені у якості виконаної роботи, вважаєте, що колеги про вас погано думають та ви не маєте впевненості в ефективності своєї команди, одна маленька помилка може відправити у «нокаут». І замість того, щоб спокійно працювати зі своїм оточенням, ви можете зупинити роботу та сховатися за їхніми спинами, найголовніше у цій ситуації – це визначити, яка серйозна проблема або страх змушують вас реагувати так критично.

Намагайтеся збагнути природу ваших страхів

Єдиний дієвий спосіб перебувати у гармонії з собою та позбутися страхів і гніву полягає у визначенні цих самих страхів. Якщо ви, наприклад, незадоволені роботою свого колеги, то перше, що необхідно зробити – відступити назад і оцінити свою роботу. Критикуючи роботу інших, ми не помічаємо, що нам самим не завжди вдається виконувати доручені справи на всі 100%.

Тому якщо сконцентрувати свою увагу на собі й виконанні безпосередньо тих справ, які необхідно зробити, а не спостерігати у цей час за виконанням роботи колегами, ви маєте змогу стати ефективнішими та з користю використовувати свій час. Необхідно також усвідомити, що поведінка колеги не матиме наслідків всесвітнього масштабу. Навіть якщо ви зосереджуєтеся на професійних результатах, вони не відіграють вирішальну роль у вашому особистому житті.

Спілкуйтеся з іншими з легкістю і тактовним співчуттям

Якщо ви зрозуміли природу ваших страхів, необхідно переходити до вирішення проблем, які з ними пов’язані. Якщо ви хочете досягти повного вирішення конфлікту, варто зосередитись на співчутті під час розмови. Можливо, ви забажаєте розповісти, який стрес ця людина завдала та як сильно вас розчарувала. Але, на жаль, це навряд чи допоможе вам порозумітися, а скоріш змусить їх зайняти оборонну позицію.

Замість цього краще прояснити ситуацію з вашого боку та описати зміни, яких ви очікуєте. Фразу «Ви мене так розчарували, що я хочу плюнути у вас!» краще замінити «Через затримку звіту мені довелося працювати до першої години ночі. Я був змушений пропустити футбольний матч свого сина, щоб встигнути відправити інформацію клієнту до дедлайну».

А далі вже можна переходити до пошуку варіантів виходу з ситуації, що склалася. Тут можна сказати наступне: «Ми – команда, і я хочу, щоб ми працювали разом. Чи не могли б ви пояснити, що сталося, щоб у подальшому ми уникали таких ситуацій та могли ефективно працювати разом?»