З 1 січня 2018 року запрацював Державний дорожній фонд, для якого пріоритетним є розширення фінансування української автошляхової галузі в цілому та покращення фінансування ремонту місцевих доріг.
Фонд наповнюватиметься за рахунок акцизних зборів та мит від нафтопродуктів, палива та автомобілів, - пише dw.com.
Як повідомив міністр інфраструктури України Володимир Омелян, у 2018 році через Дорожній фонд автошляхова галузь отримає загалом 33 мільярди гривень.
"60 відсотків коштів фонду підуть на ремонт доріг загальнонаціонального значення, 35 відсотків - на місцеві дороги, 5% - на заходи підвищення безпеки на дорогах: спорудження кільцевих розв'язок на дорогах державного значення, острівців безпеки, а також освітлених та розмічених пішохідних переходів", - пояснив в. о. голови державного агентства автомобільних доріг Славомір Новак.
Загальна протяжність українських автошляхів - 170 тисяч кілометрів. З них близько 50 тисяч кілометрів - дороги загальнонаціонального значення, інші 120 тисяч - місцевого.
За автошляхи загальнонаціонального значення, як і раніше, відповідатиме "Укравтодор". Відповідальність за дороги місцевого значення передається на обласний рівень.
За словами Новака, з 1 січня губернатори особисто відповідальні за шляхи у своїх регіонах.
Хоча доріг загальнонаціонального значення помітно менше, вони отримають майже вдвічі більше фінансування.
Новак пояснює цю диспропорцію тим, що дороги загальнонаціонального значення важливіші для економіки країни та транспортної системи в цілому.
95 відсотків доріг, за даними міністерства інфраструктури, є зношеними і не відповідають сучасним вимогам.
Керівник "Укравтодору" пропонує наповнювати фонд, зокрема, й за рахунок штрафів з перевантажених вантажівок та порушників швидкісного режиму. Він пропонує запровадити в Україні ще й додатковий збір з вантажних авто.
Іншою проблемою, на думку експертів, є виконання великих обсягів робіт - для цього бракує потужностей. "Укравтодор" є лише замовником робіт, а виконавці - державні і приватні компанії, яких в Україні налічується лише кілька.
Як вказує статистика самого "Укравтодору", цих компаній фізично вистачає для ремонту не більше, ніж тисячі кілометрів доріг у середньому за рік.
Нагадаємо, що 120 тисяч км буде передано на обласний рівень з гарантованим фінансуванням з Дорожнього фонду в обсязі 35% від його надходжень.