Як МОН підвищуватиме якість освіти у вишах

Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич назвала пріоритетні напрями змін для підвищення якості освіти.

Про це вона сказала на розширеному засіданні Колегії МОН, - пише finance.ua.

Вона пояснила, що мова йде, зокрема, про "створення механізмів для забезпечення якості вищої освіти, які в Україні практично відсутні”.

“Щоб підвищити якість освіти, ми пропонуємо визначити три головні пріоритетні напрями змін”, – зазначила Лілія Гриневич.

Три головні напрямки змін якості освіти:

  • контроль вступу за результатами ЗНО, єдиний професійний іспит в магістратуру, адресне розміщення державного замовлення - зміни, які довели свою ефективність;
  • інтеграція вищої освіти та наукових досліджень в європейський простір;
  • формування і розвиток системи освіти впродовж життя.

“Тому що через інтеграцію ми можемо забезпечити прагнення наших викладачів і студентів до загальної комунікації і відчуття себе частиною світового і, зокрема, європейського освітнього простору. Система освіти для дорослих перебуває в занепаді і якихось певних реакціях тільки на потреби в перекваліфікації для ринку праці”, – додала Гриневич.

 Питання, які необхідно вирішити в найближчі роки:

  • вдосконалення національної рамки кваліфікації і розроблення національної системи кваліфікацій;
  • удосконалення механізмів академічної мобільності студентів і викладачів;
  • визнання сертифікатів про акредитацію освітніх програм, виданих авторитетними іноземними акредитаційними агентствами;
  • впровадження нової моделі аспірантури;
  • нова рамка вимог до захисту дисертацій докторів філософії.

“Все це наші реальні кроки щодо інтеграції в європейський простір вищої освіти”, – сказала вона.

Гриневич також підкреслила необхідність розвитку нормативно-правової бази у 2018 році. Зокрема, необхідно підготувати комплекс змін в закон про вищу освіту; закон про професійну освіту перед вищою освітою; закон про національну систему кваліфікацій; закон про особливості публічних закупівель у сфері освіти.