Вчені вважають, що соцмережі не заважають ефективному навчанню

Німецькі вчені проаналізували майже 30 тисяч школярів, щоб перевірити, як соцмережі впливають на їхні оцінки.

Дослідження опубліковане в журналі Educational Psychology Review, доступ до якого має Naked Science, - інформує Українська правда.

Вчені стежили за поведінкою дітей у Facebook, Instagram, Twitter, а також у популярних в Китаї Weibo та Renren.

Науковці спостерігали, скільки часу підлітки проводили на популярних сервісах впродовж дня, як часто вони постили щось чи спілкувались з іншими.

Метааналіз 59-ти наукових робіт показав, що активне користування соцмережами в навчальних цілях – окремих групах для обміну інформацією, наприклад – в середньому трохи покращувало оцінки.

Трішки падала успішність у дітей, які під час навчання або підготовки до уроків часто користувались популярними сервісами з особистою метою.

Також трішки гірше вчились ті, які й так часто користувались соцмережами та багато постили впродовж дня.

У всіх цих випадках зміни були незначними. Усі школярі витрачали на навчання впродовж дня приблизно однаковий час, незалежно від частоти користування онлайн-сервісами.

Вчені вважають, що соцмережі не заважають ефективному навчанню. Вони можуть як покращити, так і погіршити оцінки учня. Все залежить від того, для чого він використовує соцмережі.

На думку психологів, батькам не варто забороняти дітям ними користуватись. Навпаки: обговорення можливостей використання цих сервісів може покращити стосунки в сім'ї.

Один з дослідників Маркус Аппель (Markus Appel) вважає:

"Якщо батьки з повагою ставляться до онлайн-активності дітей, вони отримують більше можливостей для комунікації".

Нагадаємо, канадські вчені з'ясували, що використання соціальних мереж провокують важкі форми порушень сну. Дослідники Facebook Девід Гінзберг і Мойра Бурке  розповіли, що активне спілкування з друзями у мережі може допомогти впоратися з депресією та стресом.