Київський міжнародний інститут соціології в лютому 2018 року на замовлення ГО «Детектормедіа» та за фінансування Міністерства іноземних справ Данії («Даніда») та NED (США) провів Всеукраїнське соціологічне опитування щодо користування засобами масової інформації.
Про це йдеться у аналітичному звіті "Детектор медіа".
Абсолютна більшість жителів України (86%) отримує інформацію про ситуацію в країні і світі від українських телеканалів.
Топ-каналами за загальною аудиторією в цілому є «1+1» (дивляться 61%українців), «Інтер» (48%), «Україна (44%), ICTV (39%), СТБ (36%), Новий канал (18%) і канал «112» (15%).
5% респондентів зазначили, що вони отримують інформацію про ситуацію в Україні і світі із російських телеканалів. Хоча, з одного боку, це значно менше, ніж українські джерела, та, з іншого боку, в абсолютному вимірі — це близько 1,4 млн громадян України.
У середньому дорослий українець дивиться три українських телеканали, але в питаннях щодо подій в Україні та взаємовідносин України, Росії, «ДНР»/«ЛНР» довіряє лише 1,5 каналу.
Тільки чверть українців-телеглядачів (27%) вважає, що українські канали справді подають об’єктивну інформацію про події в Україні та взаємовідносини України, Росії, «ДНР»/ «ЛНР». Натомість помітно більше людей (43%) переконані, що інформація не відповідає дійсності.
Кожен четвертий українець отримує інформацію з українських інтернет-сайтів (27%), а також із соціальних мереж (24%).
Загалом, 42% українців отримують інформацію з інтернет-ресурсів (центральних і місцевих українських, російських чи із соціальних мереж). Для ще 18% основним джерелом виступають особисті соціальні кола: родичі, друзі, сусіди, колеги. Іншими джерелами користуються не більше 8% населення.
42% дорослих українців користуються принаймні однією соціальною мережею. Найбільш популярною мережею наразі є Facebook, ним користуються 36% українців. Іншими мережами користуються не більше11%. У цілому 29% жителів України користуються винятково однією із «західних» соціальних мереж. Винятково російськими соціальними мережами користуються лише 3%, а ще 8% мають профілі і в «західних» ,і в «російських» соціальних мережах.
Дослідження проводилось шляхом опитування дорослого населення, яке постійно проживає на території України, не проходить військової служби й не перебуває у в’язницях або медичних закладах. До вибірки не включалися території, які тимчасово не контролюються владою України, — АР Крим, окремі райони Донецької та Луганської областей.
Опитування проводилося методом особистих інтерв’ю з використанням планшетів у домогосподарствах проживання респондентів.
Польовий етап дослідження тривав із 5 по 21 лютого 2018 року. Загалом у рамках дослідження було проведено 2043 інтерв’ю з респондентами, які проживають у 110 населених пунктах України.
Статистична похибка для вибірки 2043 респондентів (з імовірністю 0,95 і за дизайн-ефекту 1,5) не перевищує: 3,3% для показників, близьких до 50%, 2,8% для показників, близьких до 25 або 75%, 2,0% для показників, близьких до 12 або 88%, 1,4% для показників, близьких до 5 або 95%, 0,7% для показників, близьких до 1 або 99%.