Понад мільйон громадян України дізнається новини з російських телеканалів

Київський  міжнародний інститут соціології в лютому 2018 року на замовлення ГО «Детектормедіа» та за фінансування Міністерства іноземних справ Данії («Даніда») та NED (США) провів Всеукраїнське  соціологічне  опитування щодо  користування  засобами  масової інформації.

Про це йдеться у аналітичному звіті "Детектор медіа".

Абсолютна більшість жителів України (86%) отримує інформацію про ситуацію в країні і світі від українських телеканалів.

Топ-каналами за загальною аудиторією в цілому є «1+1» (дивляться 61%українців),  «Інтер» (48%), «Україна (44%), ICTV (39%), СТБ (36%), Новий канал (18%) і канал «112» (15%).

5% респондентів зазначили, що вони отримують інформацію про ситуацію в Україні і світі із російських телеканалів. Хоча, з одного боку, це значно менше, ніж українські джерела, та, з іншого  боку, в абсолютному вимірі — це близько 1,4 млн громадян України.

У середньому дорослий українець дивиться три українських телеканали, але в питаннях щодо подій в Україні та взаємовідносин України, Росії, «ДНР»/«ЛНР» довіряє лише 1,5 каналу.

Тільки  чверть  українців-телеглядачів  (27%)  вважає,  що  українські канали справді подають об’єктивну інформацію про  події  в Україні  та взаємовідносини  України,  Росії,  «ДНР»/  «ЛНР».  Натомість  помітно  більше людей (43%) переконані, що інформація не відповідає дійсності.

Кожен четвертий українець отримує інформацію з українських інтернет-сайтів  (27%), а також  із соціальних  мереж (24%).

Загалом, 42%  українців  отримують  інформацію з інтернет-ресурсів (центральних і місцевих українських, російських чи із соціальних мереж). Для ще 18% основним джерелом виступають особисті соціальні кола: родичі, друзі, сусіди, колеги. Іншими джерелами користуються не більше 8% населення.

42%  дорослих  українців  користуються  принаймні  однією  соціальною мережею. Найбільш  популярною  мережею  наразі  є  Facebook,  ним користуються 36% українців. Іншими мережами користуються не більше11%. У цілому 29% жителів України користуються винятково однією із «західних» соціальних   мереж. Винятково російськими соціальними мережами користуються лише 3%, а ще 8% мають профілі і в «західних» ,і в «російських» соціальних мережах.

Дослідження проводилось  шляхом  опитування дорослого населення,  яке  постійно  проживає  на  території  України,  не  проходить  військової служби й не перебуває у в’язницях або медичних закладах. До вибірки не включалися території, які тимчасово не контролюються владою України, — АР Крим, окремі райони Донецької та Луганської областей.

Опитування проводилося методом особистих інтерв’ю з використанням планшетів у домогосподарствах проживання респондентів.

Польовий етап дослідження тривав із 5 по 21 лютого 2018 року. Загалом у рамках дослідження  було  проведено  2043 інтерв’ю  з респондентами,  які  проживають у 110 населених пунктах України.

Статистична  похибка  для  вибірки  2043 респондентів  (з імовірністю  0,95  і за дизайн-ефекту 1,5) не перевищує: 3,3% для показників, близьких до 50%, 2,8% для показників, близьких до 25 або 75%, 2,0% для показників, близьких до 12 або 88%, 1,4% для показників, близьких до 5 або 95%, 0,7% для показників, близьких до 1 або 99%.