В Україні відкладено підвищення вартості проїзду залізничним транспортом. Однак наказ Міністерства інфраструктури України про індексації тарифів наразі ще знаходиться на розгляді в причетних міністерствах і відомствах.
Про це повідомляє прес-служба Укрзалізниці.
Через низьку індексацію тарифів курсування залізничного транспорту вважається збитковим.
Рівень тарифів на перевезення пасажирів у вагонах 2-го класу швидкісних поїздів «Інтерсіті+» та вагонах 1-го та 2-го класу швидкісних поїздів «Інтерсіті» залишається незмінним з 2012 року. Рівень тарифів на перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні у вагонах СВ залишається незмінним з 2009 року, а у всіх типах вагонів (крім СВ та «Інтерсіті+») – з жовтня 2014 року.
За повідомленням відомства, щоб проїзд поїздів не був збитковим, вартість квитків потрібно підняти в 2 рази.
Основні причини збитковості залізничного транспорту:
- тарифи на приміські та внутрішні пасажирські перевезення нижче економічно обґрунтованого рівня;
- перевезення пільгових категорій громадян;
- субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних.
Перехресне субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних у 2018 році за прогнозами очікується – понад 11 млрд грн.
У випадку погодження Міністерством інфраструктури та причетними органами виконавчої влади, тарифи будуть проіндексовані у всіх категоріях поїздів та вагонів (крім вагонів 1-го класу поїздів Інтерсіті+), що курсують територією України.
Як зміняться тарифи на проїзд залізничним транспортом у разі погодження відповідного наказу Мінінфраструктури:
Маршрут прямування | Відстань, км | Категорія поїзда | Категорія вагона | Разом | Вартість проїзду діюча, грн | Вартість з урахуванням підвищення на 12% | Вартість проїзду з урахуванням ІІ етапу підвищення на 12% | Різниця між вартістю, грн, І етап | Різниця між вартістю, грн ІІ етап |
№ 142 Маріуполь – Одеса | 963 | НШ | п | 119,80 | 119,80 | 132,89 | 135,28 | 13,08 | 15,47 |
к | 211,43 | 211,43 | 236,52 | 241,11 | 25,09 | 29,68 | |||
св | 515,34 | 515,34 | 580,28 | 592,14 | 64,93 | 76,80 | |||
№ 145 Київ – Одеса | 655 | НШ | п | 95,82 | 95,82 | 105,76 | 107,58 | 9,94 | 11,76 |
к | 166,18 | 166,18 | 185,34 | 188,84 | 19,16 | 22,66 | |||
№ 104 Київ – Маріуполь | 1033 | НШ | п | 128,45 | 128,45 | 142,66 | 145,26 | 14,22 | 16,81 |
к | 228,19 | 228,19 | 255,48 | 260,47 | 27,29 | 32,28 | |||
св | 557,49 | 557,49 | 627,95 | 640,83 | 70,46 | 83,33 | |||
№ 46 Лисичанськ – Ужгород | 1663 | НШ | п | 180,51 | 180,51 | 201,56 | 205,40 | 21,04 | 24,89 |
к | 326,57 | 326,57 | 366,76 | 374,10 | 40,19 | 47,53 | |||
св | 811,48 | 811,48 | 915,23 | 934,19 | 103,75 | 122,71 | |||
№ 002 Костянтинівка-Івано-Франківськ | 1455 | НЕ | к | 808,02 | 808,02 | 911,32 | 930,19 | 103,30 | 122,18 |
св | 2083,49 | 2083,49 | 2320,81 | 2369,53 | 237,31 | 286,04 | |||
№ 712 Київ – Костянтинівка | 679 | ІС+ | 2 кл. | 350,60 | 350,60 | 393,94 | 369,10 | 43,34 | 18,50 |
№ 763 Київ – Одеса | 655 | ІС+ | 2 кл. | 350,60 | 350,60 | 393,94 | 369,10 | 43,34 | 18,50 |
Нагадаємо, що підвищення цін на проїзд залізничним транспортом із цього року планують здійснити у два етапи — у квітні на 12%, і восени, найімовірніше, в жовтні — ще на 12%.
Однак з 1 квітня "Укрзалізниця" підвищила тариф на перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні на 1%.