Укрзалізниця відклала подорожчання квитків

В Україні відкладено підвищення вартості проїзду залізничним транспортом. Однак наказ Міністерства інфраструктури України про індексації тарифів наразі ще знаходиться на розгляді в причетних міністерствах і відомствах.

Про це повідомляє прес-служба Укрзалізниці.

Через низьку індексацію тарифів курсування залізничного транспорту вважається збитковим.

Рівень тарифів на перевезення пасажирів у вагонах 2-го класу швидкісних поїздів «Інтерсіті+» та вагонах 1-го та 2-го класу швидкісних поїздів «Інтерсіті» залишається незмінним з 2012 року. Рівень тарифів на перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні у вагонах СВ залишається незмінним з 2009 року, а у всіх типах вагонів (крім СВ та «Інтерсіті+») – з жовтня 2014 року.

За повідомленням відомства, щоб проїзд поїздів не був збитковим, вартість квитків потрібно підняти в 2 рази.

Основні причини збитковості залізничного транспорту:

  • тарифи на приміські та внутрішні пасажирські перевезення нижче економічно обґрунтованого рівня;
  • перевезення пільгових категорій громадян;
  • субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних.

Перехресне субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних у 2018 році за прогнозами очікується – понад 11 млрд грн.

У випадку погодження Міністерством інфраструктури та причетними органами виконавчої влади, тарифи будуть проіндексовані у всіх категоріях поїздів та вагонів (крім вагонів 1-го класу поїздів Інтерсіті+), що курсують територією України.

Як зміняться тарифи на проїзд залізничним транспортом у разі погодження відповідного наказу Мінінфраструктури:

Маршрут прямування

Відстань, км

Категорія поїзда

Категорія вагона

Разом

Вартість проїзду діюча, грн

Вартість з урахуванням підвищення на 12%

Вартість проїзду  з урахуванням ІІ етапу підвищення на 12%

Різниця між вартістю, грн, І етап

Різниця між вартістю, грн ІІ етап

№ 142 Маріуполь – Одеса

963

НШ

п

119,80

119,80

132,89

135,28

13,08

15,47

к

211,43

211,43

236,52

241,11

25,09

29,68

св

515,34

515,34

580,28

592,14

64,93

76,80

№ 145 Київ – Одеса

655

НШ

п

95,82

95,82

105,76

107,58

9,94

11,76

к

166,18

166,18

185,34

188,84

19,16

22,66

№ 104 Київ – Маріуполь

1033

НШ

п

128,45

128,45

142,66

145,26

14,22

16,81

к

228,19

228,19

255,48

260,47

27,29

32,28

св

557,49

557,49

627,95

640,83

70,46

83,33

№ 46 Лисичанськ – Ужгород

1663

НШ

п

180,51

180,51

201,56

205,40

21,04

24,89

к

326,57

326,57

366,76

374,10

40,19

47,53

св

811,48

811,48

915,23

934,19

103,75

122,71

№ 002 Костянтинівка-Івано-Франківськ

1455

НЕ

к

808,02

808,02

911,32

930,19

103,30

122,18

св

2083,49

2083,49

2320,81

2369,53

237,31

286,04

№ 712 Київ – Костянтинівка

679

ІС+

2 кл.

350,60

350,60

393,94

369,10

43,34

18,50

№ 763 Київ – Одеса

655

ІС+

2 кл.

350,60

350,60

393,94

369,10

43,34

18,50

Нагадаємо, що підвищення цін на проїзд залізничним транспортом із цього року планують здійснити у два етапи — у квітні на 12%, і восени, найімовірніше, в жовтні — ще на 12%.

Однак з 1 квітня "Укрзалізниця" підвищила тариф на перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні на 1%.