Штраф за родичів, постанова без водія - у вересні діятимуть нові закони ПДР

Новий закон про парковки, підписаний Президентом, дозволяє поліцейським складати постанови за порушення дорожніх правил без присутності водія, повністю легалізує фото- і відеофіксацію дій порушників. Цей документ набере чинності з початку вересня 2018 р.

Хоча його умовно називали законом про парковки, стосується він не тільки їх, але і безлічі інших аспектів ПДР, - пише finance.ua.

Не врахували погоду

Цікаво, що документувати правопорушення на дорогах будуть не тільки поліцейські, але і муніципальні інспектори. За їхньою наводкою, наприклад, можуть евакуювати автомобіль, не чекаючи патруля.

«Ну якщо порушення правил паркування можна і на смартфон зафіксувати, то факти по інших пунктах ПДР будуть знімати міські камери. При неправильній або неоплаченій парковці (якщо евакуація авто не потрібна) паркувальний інспектор або поліцейський залишать квитанцію під двірником, а при порушенні на дорозі постанова прийде поштою», – розповів адвокат Вадим Володарський.

Якщо автомобіль все-таки відвезуть на штрафмайданчик, то треба буде діяти по-старому: оплатити штраф, щоб забрати авто, а потім вже доводити неправомірність тих чи інших дій правоохоронців.

Також під нову норму добре лягає і розроблений нещодавно чиновниками ДСТУ, який якраз і регламентує роботу камер «на стовпах» і переносних пристроїв на зразок Візира і ТруКама. Фіксувати всі правопорушення на них зможуть анонсовані поліцейськими «фантомні патрулі» (машини без розпізнавальних знаків).

За новими правилами, при оплаті штрафу протягом 10 днів, порушнику нададуть 50% знижку (штраф за неправильну парковку від 255 до 1700 грн.). Звичайно, якщо постанова встигне прийти поштою вчасно, адже камера може сфотографувати водія, а той навіть не знатиме про це.

Момент, який чиновники не передбачили – погода. Квитанції, залишені на лобовому склі порушника, можуть зіпсуватися від дощу, мокрого снігу і т.д., і їх не можна буде прочитати.

Штраф за «того хлопця»

Головна проблема автоматичної фіксації – це неможливість довести факт того, що саме власник авто був в момент порушення за кермом. Адже в нашій країні давно скасована довіреність, і водити авто з дозволу господаря може будь-хто: як родич або друг, так і звичайний драйвер зі служби таксі.

Щоб вирішити цю проблему, в новому законі вводиться поняття «належний користувач» – один або кілька людей, яким дозволено користуватися машиною. Повинен бути створений цілий реєстр. У нього господарі авто будуть вносити дані про своїх довірених осіб – подавши відповідну заяву в МВС .

«Незрозуміло, як з’ясовуватимуть, хто саме порушив правила, якщо автомобілем користуються кілька осіб. Неясно і через який проміжок часу, після повідомлення поліції, інформація про нових користувачах буде відома всім патрульним і інспекторам з паркування. Ще майже повністю «перекривається» можливість передачі автомобіля на короткий проміжок часу без оформлення довіреності або договору. Адже в іншому випадку власнику буде важко довести, що порушив не він. Наприклад, якщо автомобіль був проданий за дорученням, а потім перепроданий ще кілька разів», – зазначив молодший юрист Eterna Law Філіп Тараненко.

До того ж звітувати про всіх користувачів автомобіля – це право, а не обов’язок водія, кажуть юристи. Ніхто не може змусити це зробити, і покарання за бездіяльність не буде.

Також водій має повне право не свідчити проти близької людини. А драйвера, замовленого через службу таксі, він напевно взагалі не буде знати. У законі не уточнюється, як бути і в тому випадку, якщо свою участь у правопорушенні заперечує не тільки власник, але і «належний» користувач авто.

«Навряд чи це зупинить правоохоронців. Вони все одно будуть «вішати» штрафи на власника авто. Тому, швидше за все, починаючи з осені в і без того завантажені українські суди понесуть цілком виправдані позови. Вони хоч і будуть розглядатися місяцями, проте в підсумку правда виявиться на стороні водія. Кожна така постанова буде розбиватися об рішення Конституційного суду щодо персональної відповідальності, яким він давно постановив: штрафувати потрібно не власника, а конкретного водія», – каже Володарський.

«Норми цього закону ніяк не вплинуть на умови договорів страхування: ні на автоцивілку, ні на КАСКО. Що стосується введення поняття «належний користувач» – на житті клієнтів це нововведення теж не позначиться, оскільки, наприклад, за нашим продуктом КАСКО «All Risks», договір діє стосовно будь-якої особи, яка має законне право управляти застрахованим автомобілем. Значить, і виплата проводиться незалежно від винності особи при ДТП», – розповіла керуючий акціонер СК «Арсенал Страхування» Марина Авдєєва.

Не бачать небезпеки для своїх клієнтів і інші страховики.

«Що стосується ризиків пошкодження авто при евакуації – у виконавців, наскільки я знаю, буде застрахована їх відповідальність. Саме для таких випадків. Тобто, страхова компанія виплатить за евакуатора збитки», – помітив у бесіді начальник відділу зовнішніх комунікацій ІНГО Україна Олександр Мельничук.

Читайте також: