Останнім часом трохи стих рейвах чиновників луцької влади і приватних автоперевізників щодо чергового підняття ціни на проїзд у маршрутних автобусах до 7 чи навіть до 9 гривень, як вимагають окремі власники маршруток. У мерії пообіцяли це питання предметно вирішити в січні-лютому наступного року. Так що чергового грабіжницького сюрпризу від влади чекати доведеться недовго. І провести цю оборудку намагатимуться тишком-нишком і скритно, як було у травні, коли вартість проїзду безпідставно підвищили до 5 гривень.
У цій публікації постараємося аргументовано довести: щоразу підняття ціни за проїзд в автобусах відбувається якраз безпідставно, без жодних економічних обґрунтувань, до того ж шахрайськими методами, - пише "Волинь 24".
Ще у квітні, зловживаючи владою і службовимШа становищем, міська рада порушила встановлений порядок ухвалення рішення – замість громадських слухань з приводу підняття ціни на проїзд відбулося обговорення представників громадськості і ЗМІ цього важливого питання, яке не має юридичної сили.
Під час цього обговорення перший заступник міського голови Григорій Недопад, керівники департаменту економічної політики Олександр Озінович та управління транспорту і зв’язку Віктор Кукішев надали для обговорення сфальшовані, недостовірні дані – такий собі «Розрахунок тарифу на послуги з перевезення пасажирів» і нереальні економічні розрахунки собівартості перевезень на маршрутах.
Про ці зловживання написано в багатьох виданнях, зокрема газеті «ВолиньPost», в журналістському розслідуванні «Перевізники взяли владу за горло. Влада не пручається» від 20 квітня цього року. Тоді на підставі необґрунтованих розрахунків ціни у маршрутках рішенням Луцької міської ради від 16 травня підвищили до 5 гривень.
Зрозуміло, що вартість проїзду в маршрутках повинна бути економічно обґрунтованою, тобто рентабельною і прибутковою для перевізників, доступною для пасажирів. Економічні розрахунки вартості перевезень можна зробити тільки на підставі реальних показників кількості перевезених пасажирів (пасажиропотоку) на кожному маршруті щодня та з урахуванням виробничих затрат: вартості пального, ремонту, амортизаційних відрахувань, зарплат водіям. Однак виявилося, що провести такі економічні розрахунки неможливо, бо міська влада взагалі не має реальних показників кількості перевезених пасажирів у Луцьку загалом і автотранспортом зокрема.
Ніхто дослідженнями пасажиропотоку в міськраді не займається і обліку не веде. На наш запит до міськради надати публічну інформацію, скільки всього і маршрутками зокрема перевозиться пасажирів у Луцьку щодня перший заступник міського голови Григорій Недопад відповів:
«В управлінні транспорту і зв’язку відсутня витребувана в запиті інформація».
Тоді на підставі яких і звідки взятих даних про кількість перевезених пасажирів робилися розрахунки рентабельності пасажирських перевезень, які подавалися громадськості у квітні, коли затверджували нову ціну за проїзд?! Цифри бралися зі стелі чи їх у міськраді, вступивши в зговір з перевізниками, на догоду і корупційну підтримку власників маршруток, придумали самі?
Про викривленість і нереальність даних кількості перевезених пасажирів у наведеному міськрадою «Розрахунку тарифу на послуги з перевезення пасажирів…» свідчить те, що на окремих маршрутах одним автобусом перевозять від початку маршруту до кінця і назад лише по 34-40 пасажирів, що в 2-3 рази менше від реального пасажиропотоку. Саме на підставі цього придуманого чиновниками Луцької міськради «Розрахунку…» і було піднято ціну на проїзд в маршрутках до 5 гривень.
У головному управлінні статистики у Волинській області нам надали такі ж нереально-фантастичні цифри. Виявляється, що за січень-вересень цього року (три квартали) автотранспортом приватних підприємств і фізичних осіб-підприємців (дані надані самими підприємцями) перевезено трохи більше пасажирів, ніж електротранспортом. Тобто 40 тролейбусів перевезли 23664 тис. осіб, а 213 маршруток, зареєстрованих в Луцьку, – 25855 тис. осіб.
Проведемо елементарні математичні розрахунки. 25855 тис. пасажирів поділимо на 270 днів (це за 9 місяців). Отримане число поділимо на 213 маршруток і на 10 рейсів (в середньому щодня). Виходить, що одна маршрутка перевозить в середньому за один оборотний рейс (від початку маршруту до кінцевої зупинки і назад) 40 пасажирів! Це в один бік з кінця в кінець – 20 людей!