Луцький міський голова Микола Романюк розповів , що невдовзі міська рада планує закупити нові сучасні тролейбуси, а саме 10 нових тролейбусів у 2013 році і 20 тролейбусів у 2014 році.
Купуватимуть тролейбуси під 12 % річних на 7 років кредиту під гарантію держави, де держава має погасити 50% кредиту і 50% вартості тролейбусів,- повідомляє «Четверта влада»
30 нових тролейбусів коштують приблизно 54 мільйони (приблизно 1 мільйон 800 тисяч за один). За цю суму (без відсотків) можна закупити 830 польських тролейбусів бувших у використанні. А це майже в 13 разів більше ніж зараз у Луцьку.
Якщо за ці кошти купувати чеські тролейбуси б/в, які коштують по 100 тисяч кожен, то можна закупити 540 тролейбусів - у шість разів більше ніж потрібно Луцьку. Приблизний строк експлуатації таких тролейбусів від 12 років, кажуть комунальники.
- На стадії розробки постанови Кабінету Міністрів, є певні умови, на яких пропонує держава цей проект, щоб вирішити забезпечення електротранспортом міст. Ми порахували приблизно свої можливості бюджету і дали пропозицію у Кабінет міністрів через Міністерство інфраструктури щодо купівлі нових тролейбусів. Це буде 10 тролейбусів в цьому році і 20 в наступному році, - каже міський голова Луцька.
Також він зауважив, що на сьогоднішній день у тролейбусному парку їздить 64 тролейбуси - 83 % з них термін експлуатації завершився, тобто це тролейбуси, які треба порізати і здати на металолом. Отже, в більшості тролейбусів стан незадовільний. А декілька років тому у Луцьку курсувало 102 тролейбуси.
За його словами, один новий тролейбус коштує мінімум 1 800 000 гривень, і щоб їх придбати треба мати кошти в бюджеті. А зараз немає стільки коштів, щоб повністю оновити тролейбусний парк.
Починаючи з 2012 року для Луцька були закуплені також б/в тролейбуси з міста Люблін (Польща). Була домовленість про 10 польських тролейбусів. Микола Романюк вважає, що такі тролейбуси можуть «прослужити» довше, ніж вітчизняні.
- Ці тролейбуси, які є, ми використовуємо після капітального ремонту. Ми моніторимо ситуацію. Люди в принципі задоволені, скарг немає. Кожен тролейбус із розмитненням нам обходиться у 65 000 гривень. Ремонтуємо їх у луцькому тролейбусному ДЕПО, запчастини поляки продають нам по ціні металолому, - каже Микола Романюк
Однак Микола Романюк каже, що нові тролейбуси купувати потрібно, адже постійно йдуть витрати на ремонт старих тролейбусів. А коли буде більше нових, то значно менше коштів буде йти на це. Міський голова цікавився у керівника підприємства електротранспорту Івана Грицанчука щодо того, чи ламаються польські тролейбуси. За його словами, «летять» тільки одні ресори через поганий стан наших доріг.