Українські мігранти в Італії занепокоєні, чи зможуть надалі передавати автобусами пакунки на батьківщину.
Між італійською поліцією та водіями так званих "бусиків" виник конфлікт через брак ліцензій на перевезення вантажу, пише Радіо Свобода.
Італійці обкладають перевізників великими штрафами, а ті, зі свого боку, волають про допомогу, бо таких дозволів в Україні не видають.
Як зауважують водії, подібних ліцензій від них не вимагають в інших країнах та навіть в інших містах Італії. Йдеться, здебільшого, про випадки затримання так званих "бусів" у провінції Удіне, що на півночі біля італійсько-словенського кордону.
Активну боротьбу проти "нелегальних фургонів" провадить голова провінції Удіне П’єтро Фонтаніні, член крайньо правої партії Північна Ліга.
У коментарі він зазначив: "З нашого боку немає ніякої війни проти українських перевізників. Йдеться лише про елементарне дотримання італійського автодорожнього кодексу. Без спеціального дозволу не можна транспортувати територією Італії пакунки з речами та продуктами".
"До румунських чи болгарських водіїв таких претензій немає, бо ці країни у складі ЄС і тому автоматично можуть здійснювати такі перевезення", – пояснив П’єтро Фонтаніні.
За даними італійської дорожньої поліції, українських приватних перевізників (із авто до 3,5 тонн) налічується близько 500. На прохання водіїв їхні інтереси взялося відстоювати Християнське товариство українців Італії.
Його керівник Олесь Городецький звернувся з листом до міністра інфраструктури і транспорту Італії Мауріціо Люпі, повідомляє газета La Repubblica.
Як зауважує Городецький, "легкі" автобуси лібералізовані по всій Європі, але чомусь в Італії вони вважаються нелегальними. "Проблема стає абсурдною, – наголошується у листі,– бо італійські власті вимагають ліцензії CEMT, якої в Україні транспортним засобам вагою до 10 тонн не видають".
У Римі в міністерстві транспорту наприкінці червня відбулися перші переговори з чільними посадовцями стосовно вирішення проблеми. Олесь Городецький повідомив, що товариство розглядає два шляхи для порозуміння.
"По-перше, ми пропонуємо внести до двосторонньої угоди між Італією та Україною у пункт про лібералізований транспорт також поняття "автобуси вагою до 3,5 тонн" так, як це є у Європі чи у договорах з іншими країнами. Якщо ж ні, то можливий другий варіант: самооподаткування. Перевізники готові платити певний податок Італії, щоб можна було здійснювати цю діяльність",– сказав Городецький.
Малі "буси" курсують між Італією та Україною майже 20 років, відколи зародився феномен масової міграції українців на Апеннінах. Нині, за офіційною статистикою, їх тут мешкає близько 250 тисяч. За відносно невелику ціну, 1,5-2 євро за кілограм, щонеділі відправляють передачі додому багато українців.
Автофургони доставляють пакунки у найвіддаленіші села України. Якщо скористатися послугами італійської пошти, то це обійдеться значно дорожче, і пересилка триватиме довше.