На літаку Ан-2, який зазнав авіакатастрофи поблизу села Скулин, таки не було ніякої чорної скриньки
Нагадаємо, 10 жовтня на колишньому колгоспному летовищі поблизу села Скулин Ковельського району. О 3.30 ночі літак Ан-2 під час польоту розпався надвоє. У результаті аварії загинули двоє осіб: пілот-одесит та волинянин, ймовірно, син місцевого держслужбовця. На місці аварії валялося чимало коробок з цигарками білоруського виробництва. Тож літак, ймовірно, використовували для перевезення контрабанди, інформують Волинські новини з посиланням на Волинську газету.
Задовго до аварії до старої злітної смуги часто приїжджав чорний «Мерседес», а цікаві селяни запам’ятали зовнішність пасажирів, - пише «Волинська газета».
«Спершу ми не розбирали, чий то самольот гуде (його-бо тільки чули). Але з часом навчилися визначати: якщо повз хату чорний «Мерседес» їде, значить, скоро літак гудітиме. За кермом іномарки завжди їхав чоловік років років під сорок. Поруч дуже часто сидів мужчина з борідкою такою чорною. Але він старший, десь за 50 точно має. Як збоку дивитися, здається, ніби це водій начальника возить», - розповідає місцева мешканка Анна (ім’я змінено).
Автівка їздила і вдень, і вночі. А напередодні трагедії, 9 жовтня, водій вперше зайшов у місцевий магазин за мінералкою. Повертався він уже на іншій машині, а «Мерседес» згодом відвіз евакуатор.
І хоч авто зареєстроване на жінку з прізвищем, як і у одного з загиблих, правоохоронці не спішать пов’язувати ДТП та авіакатастрофу.
«Це вже другорядна подія. Нас цікавить власне авіакатастрофа. Якщо ж буде з’ясовано, що ДТП має безпосередній зв’язок із падінням літака, тоді й займемося автопригодою», - пояснив перший заступник начальника управління МВСУ на Львівській залізниці Михайло Заставний, який розслідує справу про аварію літака.
Він повідомив, що ніяких бортових самописців, які нібито вилучили й доставили до Києва, щоб з’ясувати причину аварії, не було.
«Річ у тім, що конструкція цього літака не передбачає наявності чорних скриньок. А тому розгадати причину катастрофи зможуть лише київські спеціалісти, котрі нині працюють на місці події», - повідомив Михайло Заставний.
Комісія Національного бюро із розслідувань авіаційних подій та інцидентів зробила висновок, що злощасна посадка була вимушеною. Голова комісії Олександр Бабак назвав кілька можливих причин падіння літака: незадовільні погодні умови, несправність самого літального апарату, помилка пілота, темна пора доби, відсутність умов для посадки.
«Чесно кажучи, я взагалі дивуюся, як ці хлопці наважувалися літати вночі?! Адже «Ан-2» призначений для польотів у світлу пору й за належних метеоумов. Попередній огляд машини дає підстави стверджувати, що стан її був цілком задовільний, можна навіть сказати – хороший. Проте зібрані нами відомості ще потребують аналізу», - зазначив Олександр Бабак.
З його слів, літак, який розбився – польського виробництва.
Ймовірно, АН-2 придбали у Польщі, переправили на Україну, перефарбували і нанесли на борт фальшивий номер.
Волинянин, який загинув, мав дві фіктивні фірми. Згідно з документами, одна з них займалася оптовою торгівлею, зокрема скрапленим газом, а інша пропонувала транспортні послуги. За адресами і телефонами, вказаними у юридичних документах, про такі підприємства ніхто й не чув.
Чоловік, син якого, припускають, загинув під час авіакатастрофи, до того, як прийшов у сферу виконавчої влади, працював на митниці.
Жінка з прізвищем, на яке зареєстрований знайдений неподалік «Мерседес», мешкає на Шаччині, крім автомобіля має новобудову поблизу райцентру і очолює районний осередок однієї з дрібних політичних партій.
Аби зробити остаточні висновки щодо причин падіння літака, комісія НБР має 60 днів.