11:01, 29 листопада 2016 р.
Як синій із жовтим товаришували
Колір може заспокоювати, а може збуджувати. Навіть один і той же має різний настрій. А коли на полотні зустрічаються двоє – у них народжуються цілі історії. І все це – невичерпний світ мистецтва. Його пізнавали учасники триденного семінару з вальдорфської педагогічної методики, що відбувся у Луцьку. Наразі йшлося про живопис і ліплення починаючи від дитсадка до 6 класу.
«У дошкільному віці діти сприймають кольори дещо інакше, ніж дорослі, - розповіла Яна Фіца, вчителька мистецтва, а також 1 класу Вальдорфських класів «Борисфен» (м. Київ). – А відтак і кольори на них впливають по-іншому. Скажімо, гіперактивних дітей слід оточувати червоними, оранжевими, жовто-оранжевими, а пасивних – зелено-синіми. Приблизно з 9 років дитина починає сприймати кольори інакше. А отже, і вплив їхній зміниться.»
1.2
У вальдорфських навчальних закладах діти малюють акварельними фарбами на папері А3 формату за допомогою великих пензлів. Це дає можливість не тільки спостерігати за неймовірним дійством, коли фарба розтікається на мокрому полотні, а й досліджувати колір, шукати його відтінки. У дитячих садках ще немає сюжетності. Малюки просто занурюються спочатку в один колір, а пізніше і поступово додається ще два.
У 1 класі вальдорфської школи вже розпочинаються експерименти з кольорами. «Ми можемо поєднувати жовтий із синім або жовтий із зеленим і визначати, на яких малюнках жовтий більше сяє,» - поділилася методикою пані Яна.
Кожен колір має свій настрій. І відповідно по-різному вони поводяться на полотні. Наприклад, синьому може бути дуже сумно, а жовтий захоче із ним погратися, його розвеселити. І тоді з їхньої взаємодії з’явиться зелений. Таких історій про стосунки кольорів є надзвичайно багато. Їх розповідають у 2-му класі.
У 3-му класі вальдорфської школи діти починають малювати форми, з’являються перші сюжетні малюнки. Це можуть бути фігури казкових персонажів або святих. У цей шкільний період вивчають створення світу і на полотні відображають всі 7 днів.
4-й клас – час пізнавати особливості тварин. Діти спостерігають за їхньою поведінкою, виїжджають у зоопарки, описують, а потім ліплять.
7.1
Учні 5-го класу мають унікальну можливість зануритися у давні історичні епохи. Малюють Атлантиду, Давню Індію, іранську, шумеро-аккадську цивілізації, давній Єгипет і т.д.
6-й клас – після ознайомлення з оптикою для школярів відкривається світ тіней. Із темряви народжується світло, а зі світла з’являється темрява. Діти спочатку заготовлюють вугілля із гілочок дерев, а потім ним малюють.
У Луцьку семінар організувала ГО «Дванадцять» за підтримки Центральної бібліотеки для дітей. Наступного року відбудеться його продовження. Лучани матимуть можливість дізнатися, як викладають мистецтво у 7-11 класах вальдорфських шкіл.
Нагадаємо, вальдорфська педагогіка офіційно визнана в Україні. Відповідні навчальні програми затверджені Міністерством освіти. Наразі такі дитячі садки і школи працюють у Києві, Кривому Розі, Одесі, Дніпрі. Є також чимало освітніх закладів, які мають за основу вальдорфську педагогіку, в інших містах.
Текст і фото Ірини Кунинець
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
23:40
13 січня
15:42
13 січня
09:49
13 січня
08:08
10 січня
live comments feed...