АНАЛІТИКА
17:03, 8 червня 2017 р.
Поки триває війна між працівниками та керівництвом ЛПЕ, підприємство занепадає
АНАЛІТИКА
Одне з найбільших комунальних підприємств Луцька занепадає, а тим часом його працівники та керівництво не можуть дійти єдиної згоди: як далі працювати, якщо люди кілька місяців поспіль не можуть отримати омріяної зарплатні. Що нині відбувається на Луцькому підприємстві електротранспорту і чи зможуть лучани в подальшому користуватися тролейбусами, далі у матеріалі ІА “0332.ua”.
Доволі тривалий час працівники Луцького підприємства електротранспорту нарікають на свого керівника, який довів ЛПЕ мало не до краху. Люди занепокоєні тим, що місяцями не можуть отримати омріяної, й до того невеликої, зарплатні, аби прогодувати родини, не говорячи вже про те, яке майбутнє чекає підприємство, якщо на його розвиток давно уже ніхто не зважає. Ще за часів головування Луцькрадою Миколою Романюком, ситуація на ЛПЕ була важкою, хоча не критичною. Люди повсякчас нарікали на проблеми на підприємстві, влаштовували страйки і боролися за чесно зароблені гроші. Але тоді, колишній мер міста намагався заспокоювати кондукторів та водіїв тролейбусів хоча би обіцянками про подальший розвиток ЛПЕ та перехід міста на екологічний громадський транспорт.
Сьогодні ж працівники ЛПЕ запевняють, що мітингувати та страйкувати їх змушував новий очільник підприємства Ігор Грицюк. Так, на останній черговій сесії Луцькради, кондуктори та водії тролейбусів не побоялися зізнатися, що на них Ігор Грицюк чинить тиск, погрожуючи звільненням, не виплачує заробітної плати, привласнюючи бюджетні кошти, що вже й говорити про розвиток підприємства, якщо до цього керівник тим паче не має діла. За словами водія тролейбуса Оксани Владичко, директор підприємства повсякчас чинить тиск на трудовий колектив, здійснює наклепи, звільняє неугодних працівників та зводить діяльність стратегічного підприємства нанівець.
“В мене четверо дітей, я винаймаю квартиру і 5 травня отримала 1 тисячу гривень зарплатні за квітень. Як мені далі жити, йти з дітьми на вулицю? Натомість директор запевняє, що винні ви, депутати, бо не виділяєте кошти і не займаєтеся нашим підприємством. Ми не довіряємо нашому директору, бо він зчиняє наклепи, звільняє неугодних людей, бачимо, що гроші, які виділяються — йдуть на марно. Це він змусив нас перекривати рух транспорту біля міськради, а у вересні 2016 року звільнив голову страйкового комітету Андрія Черчика. За останні 1,5 року не було придбано жодного, навіть старого, тролейбуса. Водії тролейбусів є основним фондом нашого підприємства, але сьогодні ми маємо близько 20 водіїв, які звільнилися, для ЛПЕ — це катастрофа... Я просто хочу вас застерегти, бо ви втрачаєте одне зі стратегічних підприємств в місті”, - зазначила жінка, звертаючись до обранців громади на пленарному засіданні.
Слова жінки підтвердили її колеги, які пригрозили діяти рішуче, якщо до них не дослухаються ані керівник, ані влада міста. Відтак працівники ЛПЕ обіцяли влаштувати страйк сьогодні, 8 червня, і не вийти на рейси аж до обідньої пори.
“Народжений у важких муках, самий високооплачуваний за всю історію директор ЛПЕ, за рік роботи встиг налаштувати проти себе увесь колектив, міську раду і пасажирів. Не допомогли фотосесії з помиття поручнів, насадження квітів на грядках депо, ані революційні зміни з валідаторами. Оголосивши збір підписів на свою підтримку на підприємстві, з 450 чоловік Ігор назбирав аж 4 (чотири) підписи... І ось тепер, дізнавшись, що на четвер, 8 червня, за невиплату заробітної плати, працівники налаштовані зупинити рух тролейбусів, пан Грицюк раптом занеміг. Чи врятує лікарняний молодого директора від гніву роботодавця, чи все таки це той самий, невиліковний вірус Насірова, із-за якого так нестерпно страждають високооплачувані керівники...", - пишуть працівники ЛПЕ на власній сторінці у Фейсбук.
Тим часом керівник ЛПЕ Ігор Грицюк впевнено наполягає на тому, що КП «Луцьке підприємство електротранспорту» свідомо використовується для «демонстрації м’язів» нинішніми керівниками міста. Власне тому, він на своїй сторінці у соцмережі звернувся до підлеглих, закликавши проявити мудрість та витримку.
“Шановні колеги! Прошу проявити мудрість та витримку у непростий для Луцька час. Ми є комунальним підприємством, від нашої роботи залежить, чи встигне завтра на роботу медсестра та вчитель, чи зможе старенька бабуся потрапити до себе на дачу. З терпінням спостерігаю, як «працюють серед колективу» делегати від політичної партії, яка прагне контролювати підприємство. На щастя, я не партійна людина. А зараз, тим більше, задумався про свої симпатії-антипатії у політиці. Щоб не відбувалось у політиці, комунальні підприємства повинні працювати на лучан і для лучан”, - наголошує Грицюк.
До того ж, саме під час тієї бурхливої сесії Луцькради, Ігор Грицюк прозвітував про роботу комунального підприємства і запевнив, що за станом на 1 січня 2017 року у колективі Луцького підприємства електротранспорту задіяні 442 працівника. Із них 231 чоловік та 211 жінок. Розмір їхньої середньої заробітної плати у 2016 році становив 4,4 тисячі гривень. Крім того, каже Грицюк, у зв’язку із страйком працівників на підприємстві, спричиненому невиплатою заробітної плати, було не лише погашено заборгованість, а й внесено зміни до колективного договору у відповідності до галузевої угоди між Міністерством інфраструктури України та Центральним комітетом профспілки працівників житлово-комунального господарства, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення України. Тож, у продовження свого “фейсбукового” спічу, директор ЛПЕ звернувся й до лучан і запевнив, що ремонти у депо ведуться, так само як автоматизація обліку.
“До лучан! Перш за все, приношу вибачення за можливі незручності та дискомфорт, які будуть спричинені оголошеним страйком працівників ЛПЕ. Це політичне питання і шантаж. Вважаю це найпримітивнішим методом роботи. Лучани і гості роботу колективу ЛПЕ оцінюють по якості і безпечності перевезень, роботі кондукторів, дотриманню графіків руху - і тут нашому колективу є над чим працювати. І найбільш прикрими є спроби політизації ситуації на ЛПЕ саме тоді, коли стільки робиться для покращення дисципліни. Тут дії політиків явно не на користь лучанам. кількість смс, дзвінків, повідомлень в приват у ФБ - доказ для мене того, як багато зробили. Вважаю своїм обов’язкам надати лучанам детальну інформацію і про проведені ремонти у депо, і про те, скільки латали рухомого складу, і про те, скільки зробили по автоматизації обліку (яку просто припинили без аргументів). Там, де працює реальне підприємство, завжди є цифри і конкретика. Хочу, щоб КП «ЛПЕ» жило і працювало для міста. Робив і буду робити для цього усе можливе. І саме до цього закликаю колектив”, - зазначає Ігор Грицюк.
Сьогодні ж, 8 червня, вранці таки вдалося переконати колектив не зчиняти страйк. Для цього на ЛПЕ прибули представники Луцькради, зокрема виконувач обов'язків міського голови Ігор Поліщук та його заступник Костянтин Петрочук. Вони заявили, що не бачать Ігоря Грицюка на посаді керівника підприємства, те ж луцькі владці й обранці громади казали на сесії міської ради. За їхніми словами, діяльність підприємства сягнула критичної планки, бо воно “тоне” у боргах і збитковості. Нині Ігор Поліщук пообіцяв виділити кошти з міської казни, аби покрити борги перед працівниками ЛПЕ та скликати збори колективу підприємства, аби вони запропонували власну кандидатуру на посаду їхнього очільника.
Так само й на пленарному засіданні раніше, більшістю голосів депутати Луцькради визнали звіт Ігоря Грицюка незадовільним та рекомендували звільнити чоловіка із посади. Та найбільш плачевною є думка про те, яким же стане майбутнє Луцького підприємства електротранспорту. Очевидно, поки у мерії займатимуться змінами керівників ЛПЕ, а його колектив та директор воюватимуть за правду, про розвиток підприємства можна й не згадувати.
Тим часом, лучани продовжать чесно очікувати на комфортні, відремонтовані чи новенькі тролейбуси, зручностей в оплаті за проїзд та виконання обіцянок про переведення міста виключно на екологічно-чистий громадський транспорт.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
20:15
11 грудня
20:23
9 грудня
live comments feed...