18:42, 10 вересня 2017 р.
ТОП-3 схеми очистити ваші рахунки лже-працівниками банку
Останнім часом почастішали спроби лже-співробітників банків вивідати в українців секретні даніїхніх банківських карток, для безперешкодного зняття наявної на картці суми, - повідомляє газета Сьогодні.
Найчастіше коли шахраї телефонують,то експерти радять просто припинити розмову.
Говорити тризначний код на зворотному боці картки нікому не можна.
Телефонні шахраї останнім часом часто намагаються обдурити українців, розповідаючи про неіснуючі акції і платежі, щоб випитати секретні дані банківських карт. Про це повідомила Міжбанківська асоціація членів платіжних систем EMA.
Конфіденційні дані карти, які не можна говорити нікому і ніколи:
термін дії картки;
тризначний код безпеки зі зворотного боку картки, або код CVC2/CVV2;
пароль з SMS від банку.
Отримавши ці дані, шахрай отримує доступ до банківського рахунку клієнта і може розпоряджатися його грошима.
ТОП-3 шахрайських прийоми:
Шахрай видавав себе за співробітника банку. Сказав клієнту, що його карта використовується для здійснення якоїсь операції в мережі. Для того, щоб "зупинити" операцію, слід було повідомити реквізити карти (в тому числі конфіденційні). Клієнт був обізнаний про ризики телефонного шахрайства, не повірив злочинцеві і перервав розмову.
Шахрай зателефонував від імені співробітника банку і повідомив клієнтові, що на його рахунок надійшла сума від юридичної особи. Далі шахрай став запевняти клієнта, що такі нарахування незаконні і слід "прийняти платіж". Для цього злочинець зажадав повідомити дані карти клієнта. Клієнт засумнівався, не став надавати дані своєї карти.
Шахрай зателефонував від імені банку і запропонував клієнтові взяти участь в якійсь акції. Для участі потрібно повідомити дані карти, в тому числі пароль з SMS від банку. Клієнт від участі відмовився, почувши в трубці чиїсь фрази на задньому плані "Давай швидше, запитай пароль!".
Ці три схеми, з точки зору фахівця, є "класикою" телефонного шахрайства. Багато клієнтів відразу розпізнають обман. Але, тим не менш, збиток від шахрайства, в тому числі, телефонного, 2016 року становив 339 млн грн.
Згідно з підрахунками фахівців, понад 90% телефонних злочинців починають розмову з того, що називаються працівниками того чи іншого банку (іноді навіть співробітниками Національного банку України).
Найчастіше шахрай розповідає, що карта клієнта заблокована, а дані карти потрібні, щоб її "розблокувати". У такому випадку потрібно перервати розмову, а потім передзвонити до свого банку (номер телефону банку вказано на банківській картці, а також на офіційному сайті банку). У 99,9% випадків з картою все в порядку. А справжній співробітник банку ні під яким приводом не стане запитувати конфіденційні дані картки клієнта.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
20:15
11 грудня
20:23
9 грудня
live comments feed...