13:09, 12 серпня 2018 р.
Як не стати жертвою карткових шахраїв?
За даними Міжбанківської асоціації платіжних карток ЕМА , в 2017 році шахраї за допомогою дзвінків і СМС-повідомлень вкрали з рахунків українців понад 275 млн грн. Найчастіше при контакті з клієнтом банку зловмисники намагаються отримати секретні дані банківської картки для подальшого списання коштів.
Про найпопулярніші на сьогоднішній день види шахрайства пише "finance.ua".
Вішинг
Одним з найпопулярніших видів шахрайства сьогодні є «вішинг». Це спосіб шахрайства, при якому клієнт повідомляє реквізити своєї платіжної картки фіктивним співробітникам банку, фіктивній службі безпеки банку або нібито співробітникам НБУ і т. д.
Якщо вам зателефонували з такою вимогою, важливо пам’ятати, що банки володіють всією необхідною інформацією для ідентифікації клієнта і тому ніколи не просять називати реквізити платіжної картки.
Крадіжки в мережі Інтернет
В мережі Інтернет шахраї все частіше крадуть реквізити платіжних карток за допомогою підроблених web-сайтів.
Такий вид шахрайства називається «фішингом».
Найкращий спосіб захисту платіжної картки в мережі Інтернет – підключити до картки сервіс 3D-Secure або відкрити інший картковий сет, який буде використовуватися вами винятково для Інтернет – платежів.
Поповнювати такий рахунок краще при необхідності – на потрібну вам суму для здійснення конкретної транзакції.
У будь-якому випадку, оплачувати покупки та послуги в мережі Інтернет необхідно тільки на перевірених і відомих web-сайтах, а на картці краще встановити ліміт для здійснення платежів.
В даний час фіктивні web-сайти створюються також для поповнення номера мобільного телефону.
Як правило, власники платіжних карток в своїх пошукових запитах шукають web-сайти для безкоштовного поповнення номера і переходять на перший з них в списку варіантів, що випали.
Намагаючись поповнити мобільний телефон, клієнти банків забувають про запобіжні заходи і вводять свої реквізити картки і таким чином надають шахраям доступ до них.
Зазвичай, такі поповнення закінчуються фіктивним повідомленням про помилку.
Наприклад, таким: «Ваш платіж відхилено банком, спробуйте ввести номер картки іншого банку».
Старе добре СМС
Шахраї відправляють держателям платіжних карток СМС-повідомлення про те, що їхня платіжна картка заблокована банком.
При цьому обов’язково вказується номер телефону для зворотного зв’язку з шахраями.
Стурбований клієнт передзвонює на вказаний номер, після чого шахраї за допомогою різних хитрощів отримують інформацію про те, в якому банку у нього відкрита картка, просять назвати реквізити картки і необхідні коди.
Під час такої розмови клієнта банку умисно тримають у режимі очікування, щоб за цей час була можливість списати всі доступні кошти з його платіжної карти.
Жертвою такого шахрайства може стати будь-хто, оскільки сьогодні майже у всіх мобільних абонентів є платіжна картка.
Захиститися від цього можна, якщо знати кілька простих правил.
По-перше, номер відправника СМС завжди повинен відповідати назві банку, який відправив СМС .
По-друге, в такому повідомленні мають бути вказані останні 4 цифри номера заблокованої платіжної картки, а також номер телефону в форматі 0800 для зворотного зв’язку з банком.
Захищайте реквізити
До реквізитів банківської картки належать її номер, термін дії та тризначний код CVV2/CVC2 на зворотному боці.
Якщо платіжна картка підключена до сервісу 3D-Secure, то до таких даних належить і динамічний код, отриманий в СМС від банку для додаткового підтвердження оплати в мережі Інтернет.
Ці дані використовуються шахраями для переказу грошей з вашої картки на чужу, після чого ці кошти практично відразу знімаються в банкоматі.
Другий спосіб шахрайства – поповнення номера мобільного телефону з подальшим виведенням коштів на картку Visa або MasterCard.
Крім того, знаючи реквізити вашої картки, треті особи можуть зробити покупки високоліквідних товарів у мережі Інтернет, наприклад, на ресурсах Amazon, eBay, iTunes, Google Play. Це може бути купівля відеоігор, мобільних додатків, електротоварів на сайті AliExpress і т.д.
З цих причин реквізити картки необхідно берегти і не повідомляти їх іншим особам, а саму картку не передавати в чужі руки для здійснення будь-яких платежів.
Бувають ситуації, коли самостійно оплатити послугу через термінал в зоні самообслуговування неможливо. Наприклад, в ресторані.
В цьому випадку попросіть принести вам термінал для здійснення транзакції або пройдіть до терміналу самі.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
20:15
11 грудня
20:23
9 грудня
15:24
9 грудня
15:00
9 грудня
ТОП новини
live comments feed...